Frama Blog

De postmarkt is continu in beweging. Graag helpen wij u om het toch zo helder mogelijk te houden. Diverse onderwerpen/aspecten van postverwerking, verzending en persoonlijke communicatie komen aan bod. Zo bent en blijft u op de hoogte.

De attentiewaarde van fysieke post neemt weer toe

1 januari 2017

In een wereld waar alles digitaal verzonden wordt, voelen we ons al snel overspoeld door de vele informatie. Immers iedere nieuwsbrief, reclamefolder of enquete draagt de boodschap uit heel belangrijk te zijn, iets wat niet gemist mag worden. Steeds meer ondernemers worden daardoor geconfronteerd met bomvolle emailboxen en overijverige spamfilters waardoor het lastig is de boodschap over de bühne te krijgen. Online moet er met steeds meer factoren geconcurreerd worden, terwijl de traditionele brievenbus steeds leger wordt.

Lees meer

Modern en onbezorgd post versturen bij dalende volumes

10 januari 2017

Op dit moment worden er in België iedere week miljoenen poststukken verstuurd. Zelfs Google verstuurd kortingscoupons per post. Want ook het grootste digitale reclamenetwerk ter wereld realiseert zich dat het vinden van nieuwe klanten beter gaat per post, ook al maakt de ontvanger wel 100 keer per dag gebruik van uw website.

Post heeft echter de afgelopen jaren harde klappen gekregen. Dalende volumes bij voornamelijk transactionele zendingen. Dat is niet zo gek, het is gewoon makkelijker om een factuur per email te versturen. Fysieke post wordt ook door praktisch iedereen als duur ervaren, maar weet u bijvoorbeeld wat het tarief is voor het versturen van 5000 brieven van 22 gram? Daarnaast is de prijs van de postzegel in de afgelopen jaren enorm gestegen en ervaart iedereen de post als duur. Terwijl de postzegel maar 5% is van het totaalvolume maar wel goed is voor 90% van de beeldvorming.

Lees meer